Monday, November 29, 2010

AKHIRNYA...

Salam semua,

Hari ini saya nak bercerita tentang aktiviti saya berkain lampin moden..yang sebenarnya kalau sebut cloth diaper (CD) orang lebih cepat tangkap dan faham. Dah lama saya survey dan cari tentang kain lampin ni. Memang sesuatu yang amat mengujakan apabila kita dapat beri yang terbaik kepada anak di samping menjaga alam sekitar. Sebenarnya saya sudah lama ada kesedaran tentang menjaga alam sekitar nih..Huhuhu.Sejak di sekolah menengah lagi cuma apabila hendak mempraktikkan tu ambil masa sedikit.Hehehe. Saya amatlah berharap dapat menyakinkan En. Suami bahawa CD ini amatlah bagus dan sesuai untuk si comel Nuh Shaddad. Dan akhirnya saya berjaya menyakinkan suami tersayang untuk membelinya masa "expo motherhood" di Midvalley bulan Ogos yang lepas. Saya beli pakej 10 set - 5 AIO (all in one) snap button, 3 OS (one size) snap button dan 2 OS velcro yang kedua-duanya saya beli bersama-sama 2 insert setiap satu. Maka saya telah mempunya 5 OS dan 10 insert. Saya memilih untuk memakaikan si comel itu jenama Lunatot buat permulaannya. Pertamanya Acik Su adalah sahabat lama saya. Bukan sebab nak dapat harga murah..hehehe. Sebab acik Su tetap jual  harga yang sama dengan orang lain..Huhuhu tapi sebab saya rasa selesa dan mudah. I.Allah lepas ni saya akan cuba membeli dari yang lain pula. Saya dah mula ketagih nak membeli CD ni. Tambahan pula saya tengok ada macam-macam jenama yang bagus dengan harga yang berpatutan serta kualiti yang tidak kurang eloknya. Inilah rupa CD saya...




Tapi kalau tengok yang ini memang mengancam...


Cantik kan..saya memang suka warna ni. Dan saya dah ada pun....sukanya saya.

No comments:

Post a Comment